Veelgestelde vragen

We hebben alvast een aantal vragen voor je beantwoord.

Ik ben een ondernemer:

Registreer u binnen 5 minuten via ons platvorm via de optie "direct starten" of "begin direct" en bij "inloggen" rechtsboven in de pagina en daarna "registreren als ondernemer" of direct starten als ondernemer helemaal  onderin de pagina.

Voordat u een shift kunt aanmaken, moet u een functie aanmaken (menu links), Hierbij zijn er verschillende keuzes mogelijk, zoals bediening/zelfstandig werkend kok/bartending/etc. etc. Vervolgens geeft u de functiegroep aan. Daarna kunt u aangeven wat u belangrijke vaardigheden vindt en wat u wenst qua kleding/voorkomen. Met een aanvullende briefing, denk hierbij aan het contactpersoon, eventueel afwijkende locatie, kunt u verder aangeven wat voor u belangrijk is. Koppel hier een uurtarief aan en sla de functie onderaan de pagina op. 

Vervolgens kunt u met de knop rechts bovenin shift toevoegen, deze functie selecteren, aantal personen toevoegen, locatie, datum, tijden, uurloon en eventueel annuleringstermijn (voor beide partijen) invoeren, zodat u klaar bent om de shift linksonder op te slaan en de shift online te zetten.

Na verschillende reacties van onze freelancers, selecteert u degene die het best binnen uw profiel past en de match is gemaakt.

U heeft 3 dagen de tijd om de uren van afgeronde shifts goed te keuren. Als deze verstreken zijn, dan worden de uren automatisch goedgekeurd. Zorg er dus voor, dat er meerdere personeelsleden bevoegd zijn om te accorderen. Het werkt eigenlijk het makkelijkst, wanneer u hier een routine van maakt door aan het einde van iedere dag even de uren te controleren en goed te keuren.

Voor iedere shift wordt er een annuleringstermijn afgesproken. Voordat deze ingaat, kunt u vrijblijvend annuleren. Als u binnen het termijn annuleert, dan wordt er 25% van de shift in rekening gebracht, t.b.v. de freelancer.

Omdat het hier personeelskosten betreft, hanteren wij dezelfde betalingstermijn als reguliere loonkosten, namelijk na 30 dagen via een automatische Sepa incasso machtiging. Betalingen kunt u gemakkelijk doen met iDEAL.

Gangbare uurtarieven voor freelancers, conform de markt:     

  • Bediening, vanaf                       14,50
  • Bartending, vanaf                      14,50
  • Barista, vanaf                            16,00
  • Hulpkok, vanaf                          18,00
  • Housekeeping, vanaf                  18,00
  • Zelfstandig werkend kok, vanaf  20,50
  • Schoonmaak, vanaf                    14,50
  • Catering, vanaf                          14,50
  • Garderobe, vanaf                       14,50
  • Roomservice, vanaf                    14,50

U kunt uiteraard zelf uw tarieven bepalen, Freely berekent voor haar dienstverlening een tarief van 2 euro per gewerkt uur.  

Freely werkt volgens een "no cure, no pay" principe. Dat wil zeggen dat u alleen geld aan Freely betaalt, als er daadwerkelijk Freeliers worden ingezet. Onder voorbehoud van ons annuleringsbeleid.

Freely berekent 2 euro per gewerkt uur per freelancer, dit bedrag wordt tegelijk met de factuur van de gewerkte uren van de freelancer gefactureerd. 

Er zijn verder geen kosten voor de ondernemer voor het gebruik van het platform.

Freely werkt volgens de normen van de laatste privacywetgeving. Dit houdt in dat wij zorgvuldig omgaan met uw gegevens.

U kunt uw registratie te allen tijde weer ongedaan maken. Al uw gegevens worden dan verwijderd, met uitzondering van uw facturen.

Deze vraag is voor ons natuurlijk moeilijk om te beantwoorden en staat u, als ondernemer, geheel vrij. Maar wij willen u er graag op attenderen dat een uurloon van 13,00 per uur bruto toch wel het minimum is.
Daarbij heeft het natuurlijk weinig zin om ver onder de marktprijs te gaan zitten, want dan zult u waarschijnlijk weinig reacties krijgen op uw shifts.

Niet gevonden wat je zocht?

Staat uw vraag er niet tussen of neemt u toch liever contact met ons op? Dan helpen wij u graag verder.

Ik neem toch liever contact op!