Veelgestelde vragen

We hebben alvast een aantal vragen voor je beantwoord.

Ik ben een freelancer (Freelier):

Indien je voor Verloning kiest dan zijn de kosten per factuur 5%. Afhankelijk van de keuzes die jij maakt; wil je vakantiedagen opsparen/vakantiegeld sparen/pensioenopbouw/AOV wordt de factuur aan jou uitbetaald. Al deze keuzes hebben invloed op de hoogte van uitbetaling. Let op: deze keuzes zijn niet verplicht. kijk nu bij verloning.nl er staat daar een rekentool waar je het bruto bedrag kunt invullen en dan zie je wat je netto uitbetaald krijgt.

Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten, zodat je ID foto door de ID check kan komen, namelijk:
- Bij het gebruik van een ID kaart, voor en achterkant fotograferen en inleveren als 2 documenten.
- Zorg dat je ID volledig op de foto staat en let hierbij op de randen.
- Ongeveer 10 cm afstand houden bij het maken van de foto.
- Zorg dat je foto goed is scherp gesteld en zet je flits uit.
- Let op dat je een platte foto maakt van je document, tip gebruik een grote paperclip in het midden van het paspoort.
-En check natuurlijk de geldigheidsdatum!

Ben je al 18? Dan mag jij je via Verloning.nl uit laten betalen. Hiervoor heb je geen registratie nodig bij de KvK, maar je kunt gewoon aan de slag als freelancer. Jij geeft daarbij zelf aan of je vakantiegeld/pensioen/vakantiedagen (allen niet verplicht) op wilt bouwen, loonheffingskorting (verplicht, als je geen andere werkgever hebt) wilt laten toepassen; en al deze keuzes hebben invloed op de hoogte van het netto uit te keren bedrag. Voor verdere informatie en registratie verwijzen wij jullie naar de website van verloning.nl.

Door in je dashboard rechts bovenin je profielfoto aan te klikken, krijg je de opties:

- Feedback

- Emailvoorkeuren

- Mijn gegevens

Via mijn gegevens kun je je eigen profiel aanpassen, werkervaring toevoegen, eventuele opleidingen, profielfoto, etc.

Je regelt zelf je inschrijving bij de Kamer van Koophandel en draagt omzet & inkomstenbelasting af. Freely verzorgt de bemiddeling tussen jou en de opdrachtgevers en stuurt uit jouw naam een factuur naar de opdrachtgever.

Of, je gaat aan de slag via Verloning.nl:

Als je 18 jaar of ouder bent, dan kun je er ook voor kiezen om zonder KvK inschrijving of BTW nummer aan de slag te gaan als freelancer. Registreer je bij Verloning.nl binnen 5 minuten. Ook nu verzorgt Freely natuurlijk de bemiddeling tussen jou en de opdrachtgevers en stuurt uit jouw naam een factuur naar de opdrachtgever. Verloning.nl is alleen degene die jou netto uitbetaald.

Voor iedere shift wordt er een annuleringstermijn afgesproken. Voor deze termijn kun je vrijblijvend afzeggen (denk hierbij wel aan je relatie met de opdrachtgever). Als je binnen de annuleringstermijn afzegt, dan heeft dit wel consequenties. Wij verwachten een professionele houding van onze freelancers t.o.v. onze opdrachtgevers.

Ja. Als je 18 jaar bent of ouder, kun je ons platvorm gratis uitproberen en via Verloning.nl kun je zonder ingeschreven te staan bij de kamer van koophandel snel aan de slag. Registratie bij Verloning.nl duurt ongeveer 2 minuten en is ook gratis.

Freely werkt volgens de normen van de laatste privacywetgeving. Dit houdt in dat wij zorgvuldig omgaan met uw gegevens.

Na iedere gewerkte shift zorgt Freely ervoor dat er automatisch een factuur naar de opdrachtgever wordt gestuurd. Jouw facturen kun je online terugvinden in je financial dashboard. Omdat wij je factuur maken, betalen we je ook uit, maar we zijn niet je werkgever. Als je voor Verloning.nl hebt gekozen wordt je salaris netto uitbetaald door Verloning.nl, conform jouw keuzes, zoals je aan moet geven bij Verloning.nl. Wij doen er alles aan om jouw leven als freelancer (Freelier) zo makkelijk mogelijk te maken.

Via factoring kun je soms al binnen 24 uur, na uren accordering van opdrachtgever, uitbetaald krijgen, (er worden 3% kosten over het bedrag inclusief BTW berekend)

Kies je bij je checkout voor een reguliere uitbetaling, dan wordt het geld na betaling van de opdrachtgever naar jou overgemaakt. Dit is ongeveer 30 dagen.

Als er een misverstand ontstaat met de opdrachtgever over de gemaakte uren en jullie komen er niet uit , dan wordt er een ticket aangemaakt totdat dit, in samenwerking met Freely, opgelost wordt.

Je kunt jezelf uitschrijven door te mailen naar www.support.nl o.v.v. onderwerp uitschrijven. Natuurlijk zijn we wel erg benieuwd naar de reden, als je zo vriendelijk wilt zijn om dit te vermelden, dan zijn we daar erg blij mee!!

Ik ben een ondernemer:

Registreer u binnen 5 minuten via ons platvorm via de optie "direct starten" of "begin direct" en bij "inloggen" rechtsboven in de pagina en daarna "registreren als ondernemer" of direct starten als ondernemer helemaal  onderin de pagina.

Voordat u een shift kunt aanmaken, moet u een functie aanmaken (menu links), Hierbij zijn er verschillende keuzes mogelijk, zoals bediening/zelfstandig werkend kok/bartending/etc. etc. Vervolgens geeft u de functiegroep aan. Daarna kunt u aangeven wat u belangrijke vaardigheden vindt en wat u wenst qua kleding/voorkomen. Met een aanvullende briefing, denk hierbij aan het contactpersoon, eventueel afwijkende locatie, kunt u verder aangeven wat voor u belangrijk is. Koppel hier een uurtarief aan en sla de functie onderaan de pagina op. 

Vervolgens kunt u met de knop rechts bovenin shift toevoegen, deze functie selecteren, aantal personen toevoegen, locatie, datum, tijden, uurloon en eventueel annuleringstermijn (voor beide partijen) invoeren, zodat u klaar bent om de shift linksonder op te slaan en de shift online te zetten.

Na verschillende reacties van onze freelancers, selecteert u degene die het best binnen uw profiel past en de match is gemaakt.

U heeft 3 dagen de tijd om de uren van afgeronde shifts goed te keuren. Als deze verstreken zijn, dan worden de uren automatisch goedgekeurd. Zorg er dus voor, dat er meerdere personeelsleden bevoegd zijn om te accorderen. Het werkt eigenlijk het makkelijkst, wanneer u hier een routine van maakt door aan het einde van iedere dag even de uren te controleren en goed te keuren.

Voor iedere shift wordt er een annuleringstermijn afgesproken. Voordat deze ingaat, kunt u vrijblijvend annuleren. Als u binnen het termijn annuleert, dan wordt er 25% van de shift in rekening gebracht, t.b.v. de freelancer.

Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen (vermeld op factuur) en sturen na 30 dagen de eerste herinnering.  Reguliere facturen kunt u gemakkelijk via betalen iDEAL. Factoring facturen dient u handmatig over te maken naar de factoring maatschappij die vermeld staat op uw factuur.

Gangbare uurtarieven voor freelancers, conform de markt:     

  • Bediening, vanaf                       14,50
  • Bartending, vanaf                      14,50
  • Barista, vanaf                            16,00
  • Hulpkok, vanaf                          18,00
  • Housekeeping, vanaf                  18,00
  • Zelfstandig werkend kok, vanaf  20,50
  • Schoonmaak, vanaf                    14,50
  • Catering, vanaf                          14,50
  • Garderobe, vanaf                       14,50
  • Roomservice, vanaf                    14,50

U kunt uiteraard zelf uw tarieven bepalen, Freely berekent voor haar dienstverlening een tarief van 2 euro per gewerkt uur.  

Freely werkt volgens een "no cure, no pay" principe. Dat wil zeggen dat u alleen geld aan Freely betaalt, als er daadwerkelijk Freeliers worden ingezet. Onder voorbehoud van ons annuleringsbeleid.

Freely berekent 2 euro per gewerkt uur per freelancer, dit bedrag wordt tegelijk met de factuur van de gewerkte uren van de freelancer gefactureerd. 

Er zijn verder geen kosten voor de ondernemer voor het gebruik van het platform.

Freely werkt volgens de normen van de laatste privacywetgeving. Dit houdt in dat wij zorgvuldig omgaan met uw gegevens.

U kunt uw registratie te allen tijde weer ongedaan maken. Al uw gegevens worden dan verwijderd, met uitzondering van uw facturen.

Deze vraag is voor ons natuurlijk moeilijk om te beantwoorden en staat u, als ondernemer, geheel vrij. Wij adviseren een uurloon van 15,00 per uur i.v.m. schijnzelfstandigheid.

Niet gevonden wat je zocht?

Staat uw vraag er niet tussen of neemt u toch liever contact met ons op? Dan helpen wij u graag verder.

Ik neem toch liever contact op!